گروه صنعتی بوذرجمهر

پروژه باغ کتاب تهران

  • پروژه باغ کتاب تهران
  • کارفرما:
  • پیمانکار: شرکت کیسون
    پیمانکار: شرکت کیسون
  • سال ساخت: 1383
  • مساحت پروژه:

پروژه باغ کتاب تهران

پس از تصمیم شهرداری تهران در سال 1383 در مورد انتقال نمایشگاه پر ازدحام کتاب تهران از محل نمایشگاه های بین المللی، طرح تاسیس باغ کتاب در تپه‌های عباس آباد شکل گرفت. پروژه باغ کتاب در فضایی حدود 11 هکتاری که 54هزار متر مربع آن ساختمان نمایشگاهی، تالارهای همایش و اداری طراحی شده است. در جهت حفظ کیفیت و سرعت در اجرا، گروه صنعتی بوذرجمهر جهت اجرای سقف‌ها با توجه به ابعاد مدولار سازه در آن تاریخ قالب‌های مدولار و داربست پل را به پروژه پیشنهاد داد که در سرعت مونتاژ و دمونتاژ داربست‌های پل و قالب مدولار کمک شایانی به پروژه کرد. قطعات مدولار به شکل پازل در تمام نقاط قابلیت مونتاژ داشته و حتی در بخشی از سازه نیز به شکل مثلثی بوده قالب‌های مدولار به آسانی چیدمان و اجرا را سهل می‌کرد.

داربست مدولار پَل از به هم پیوستن المان های مثلثی به وجود می آید. این المان ها به راحتی و بدون نیاز به ابزار خاص و نیروی متخصص روی هم سوار شده و یک داربست سبک و محکم را ایجاد می نماید.
در قالب بندی دیوارها، ابتدا بر اساس ویژگی های دیوار و شرایط اجرایی و ترجیحات کارفرما، قالب مناسب انتخاب می شود. برخی از این ویژگی ها، عبارتند از: ارتفاع هر مرحله از بتن ریزی، امکان اجرای دو طرفه یا یک طرفه دیوار، وجود انحنا در پلان دیوار، قائم بودن یا زاویه دار بودن دیوار.