پروژه تجاری و تفریحی تهران مال

  • پروژه تجاری و تفریحی تهران مال
  • کارفرما:
  • پیمانکار: شرکت آذر سیماب
    پیمانکار: شرکت آذر سیماب
  • سال ساخت:
  • مساحت پروژه:

پروژه تجاری و تفریحی تهران مال

پروژه تجاری و تفریحی تهران مال در زمینی به مساحت 23,000 متر مربع و زیر بنای 150,000 متر مربع در غرب تهران واقع شده و با توجه به سرمایه گذاری خارجی و زمان بندی محدود، پیمانکار پروژه، شرکت آذرسیماب، جهت تسریع در قالب بندی دال از سیستم داربست بندی پل استفاده نموده است. این سیستم داربست بندی با مونتاژ و دمونتاژ سهل و آسان و عدم نیاز به نیروی متخصص زمان داربست بندی را به حداقل رسانده و در دیوارهای حائل نیز استفاده از سیستم قالبهای مدولار بالا‌رونده که بصورت یکطرفه طراحی گردید با استفاده ازمجموعه قالب های مدولار و براکت ها بتن ریزی دیوارهای حائل را در ارتفاع به سادگی و با هزینه پائین و در زمان مناسب به پایان رساند.

در اجرای سازه های بتنی بلند مانند دیوارها، مخازن و سدها که قالب های بالا رونده به کار می روند، از براکت به عنوان عضو اصلی این نوع سیستم استفاده می شود.
در قالب بندی دیوارها، ابتدا بر اساس ویژگی های دیوار و شرایط اجرایی و ترجیحات کارفرما، قالب مناسب انتخاب می شود. برخی از این ویژگی ها، عبارتند از: ارتفاع هر مرحله از بتن ریزی، امکان اجرای دو طرفه یا یک طرفه دیوار، وجود انحنا در پلان دیوار، قائم بودن یا زاویه دار بودن دیوار.
داربست مدولار پَل از به هم پیوستن المان های مثلثی به وجود می آید. این المان ها به راحتی و بدون نیاز به ابزار خاص و نیروی متخصص روی هم سوار شده و یک داربست سبک و محکم را ایجاد می نماید.